Karel Uyttersprot, volksvertegenwoordiger, zal de bevoegde minister ondervragen.
Uit goede bron vernemen wij dat het ongeval te Wetteren zijn oorzaak zou vinden in de slechte staat van een wissel. De N-VA vraagt dat de oorzaak ten gronde zou onderzocht worden.
Bron : “Reeds jaren zijn problemen met die wissel die men steeds met een kleine herstelling probeert op te lappen. Minimum om de 6 weken is er iets gaande met die wissel en in plaats van deze te vervangen behelpt men zich steeds met oplapwerk. Stel u voor dat dit een reizigerstrein was geweest. “.
Als gevolg van de slechte staat van de wissel mogen treinen slechts aan een snelheid van 40 km passeren. Het onderzoek moet uitwijzen of de betrokken trein 80 km zou gereden hebben en of met een degelijke wissel, ook tegen deze snelheid het ongeval kon voorkomen worden.
Wij vernemen tevens uit dezelfde bron :”... dat mensen van Securail Gent uitgestuurd zijn naar plaats onheil, bij mijn weten zonder beschermende kledij zoals P3 maskers enz. Heeft deze dienst de preventieadviseur of arbeidsgeneesheer gesproken betreffende deze wettelijk voorziene beschermingsmiddelen, zo niet ... , dan zal dit voor al het personeel daar aanwezig hetzelfde zijn. “
Het gevaar is niet denkbeeldig dat dit zou gebeurd zijn met een passagierstrein. N-VA eist dan ook een grondig onderzoek naar de oorzaak en omstandigheden van het ongeval.
Voor ons is het duidelijk: op veiligheid en onderhoud kan men niet inleveren of toegevingen doen ! Ik zal in de Kamer, de bevoegde minister dan ook vragen , naar opheldering in deze zaak en naar de resultaten van het onderzoek door het parket en de gespecialiseerde diensten.
De slachtoffers betuigen wij onze oprechte steun en medeleven. Tevens willen wij allen, die zich inspannen om het leed van de slachtoffers en de omwonenden te verzachten, danken voor de geleverde inspanningen.
Ook de medewerkers van NMBS en Infrabel willen wij een riem onder het hart steken, zij roeien met de riemen die ze hebben.
Meer Vlaanderen
Menu
Onderwerpen
- 2009 (13)
- 2010 (138)
- 2011 (192)
- 2012 (227)
- autisme (4)
- begroting (13)
- Denderbelle (171)
- Dendermonde (64)
- economie (62)
- feest (55)
- foto-video-web (55)
- horeca (13)
- Ijzerbedevaart (7)
- in-actie (57)
- in-de-pers (57)
- Lebbeke (289)
- mondelinge_vraag (49)
- ondernemen-VOKA (56)
- Oost-Vlaanderen (98)
- parlement (120)
- programma (74)
- schriftelijke_vraag (8)
- verkiezing2010 (82)
- verkiezing2012 (167)
- Vlaanderen (97)
- vrienden (39)
- wetsvoorstel (24)
- Wieze (176)
Treinramp Wetteren : N-VA eist een grondig onderzoek.
zondag 5 mei 2013
Share
| zondag 5 mei 2013 | 16:31:00 | labels: 2013,
Dendermonde,
KarelUyttersprot,
mobiliteit,
mondelinge_vraag,
Oost-Vlaanderen,
parlement,
programma
| 0 Reacties
Comments
Karel Uyttersprot (soms) On Twitter
Goeie Vlaamse Twitteraars
De verandering begint in Denderbelle - Lebbeke - Wieze
Karel Uyttersprot
DENKEN–DURVEN–DOEN
Dagelijks worden wij geconfronteerd met de problemen en zorgen van ondernemers, medewerkers, werkzoekenden, ... Dit zette mij aan het denken.
In plaats van langs de zijlijn te blijven staan, heb ik een boeiende job opzij gezet om via de politiek mee te timmeren aan een beleid van durven.
Als oplossing om uit de puinhoop te geraken, ben ik van oordeel dat een grondige staatshervorming dringend nodig is om zo de problemen, zoals een drastische hervorming van justitie, werkgelegenheid en jobs, echt betaalbare pensioenen, veiligheid en ondernemerschap, ... aan te pakken.
Dit wil ik doen.
Berichtenarchief
-
►
2017
(7)
- ► december 2017 (1)
- ► oktober 2017 (1)
- ► september 2017 (1)
- ► augustus 2017 (1)
- ► april 2017 (1)
- ► maart 2017 (1)
-
►
2016
(11)
- ► december 2016 (2)
- ► september 2016 (1)
- ► april 2016 (1)
- ► maart 2016 (1)
- ► februari 2016 (4)
-
►
2015
(13)
- ► december 2015 (1)
- ► september 2015 (1)
- ► april 2015 (3)
- ► maart 2015 (3)
- ► februari 2015 (3)
- ► januari 2015 (1)
-
►
2014
(55)
- ► december 2014 (1)
- ► november 2014 (2)
- ► oktober 2014 (5)
- ► september 2014 (5)
- ► augustus 2014 (2)
- ► april 2014 (1)
- ► maart 2014 (7)
- ► februari 2014 (5)
- ► januari 2014 (10)
-
▼
2013
(112)
- ► december 2013 (12)
- ► november 2013 (7)
- ► oktober 2013 (7)
- ► september 2013 (6)
- ► augustus 2013 (7)
-
▼
mei 2013
(16)
- N-VA Lebbeke : Zonder structurele besparingen zijn...
- N-VA pleit voor herbestemming en restauratie van d...
- Voorstel: Jules De Buckstraat Lebbeke tijdelijk ve...
- Mijmeringen bij de teloorgang van Belle(ken) Sinksen
- Bezoek aan het Voortrekkersmonument, Pretoria, Zui...
- 10 jaar Born in Africa, Karel samen met dhr Memory...
- Station Heizijde - Lebbeke : Gemeente Lebbeke verw...
- Resolutie betreffende de distributie van dagbladen...
- Gevangenis Dendermonde komt er na heropstart dossier
- N-VA wil dringend een oplossing voor de Hollandse ...
- Station Heizijde fietsenstalling en parking : geen...
- Parlementaire vraag aan Staatssecretaris Servais V...
- Belgian Chocolat: Product of Flanders
- 2013-05-07 TerZake : Over het treinongeval in Wett...
- Treinramp Wetteren : N-VA eist een grondig onderzoek.
- Bijgespijkerde WCO - wet brengt geen soelaas voor ...
- ► april 2013 (4)
- ► maart 2013 (6)
- ► februari 2013 (14)
- ► januari 2013 (13)
-
►
2012
(186)
- ► december 2012 (11)
- ► november 2012 (3)
- ► oktober 2012 (29)
- ► september 2012 (16)
- ► augustus 2012 (24)
- ► april 2012 (8)
- ► maart 2012 (17)
- ► februari 2012 (13)
- ► januari 2012 (18)
-
►
2011
(177)
- ► december 2011 (15)
- ► november 2011 (11)
- ► oktober 2011 (14)
- ► september 2011 (19)
- ► augustus 2011 (10)
- ► april 2011 (10)
- ► maart 2011 (15)
- ► februari 2011 (17)
- ► januari 2011 (16)
-
►
2010
(128)
- ► december 2010 (10)
- ► november 2010 (16)
- ► oktober 2010 (11)
- ► september 2010 (7)
- ► augustus 2010 (10)
- ► april 2010 (1)
- ► maart 2010 (6)
- ► januari 2010 (3)
-
►
2009
(4)
- ► oktober 2009 (1)
- ► januari 2009 (2)
-
►
2008
(2)
- ► september 2008 (2)
Een reactie posten