Citaat : Karel Van Eetvelt steeds meer Vlaamsgezind

vrijdag 10 februari 2012


Karel Van Eetvelt: 'Ik ben niet Vlaamsgezind opgevoed, integendeel, er was altijd veel respect voor het federale België in mijn familie. Ik ben flamingant geworden door mijn job bij Unizo. Ik ben altijd zeer geïnteresseerd geweest in de sociale zekerheid, de pijler van ons welzijn. Ik was hongerig om zeven jaar geleden, toen ik hier aankwam, serieus mee te werken aan de modernisering van het stelsel. Ik kom uit de Vlaamse bouwsector van Unizo en had de ervaring om wijzigingen in de structuren aan te brengen. In de jaren van het overleg tussen de Groep van Tien en de federale regering ben ik veel Vlaamsgezinder geworden. Ik zag hoe de dynamiek van Vlaanderen werd afgeremd door de federalen. Ik begrijp dat niet: in een onderneming met verschillende afdelingen, heb je er één die excelleert en heb je er andere die het moeilijker hebben.”

Karel Van Eetvelt,
gedelegeerd bestuurder Unizo,
in Doorbraak 5.2.2012

Comments

0 Responses to "Citaat : Karel Van Eetvelt steeds meer Vlaamsgezind"

Een reactie posten

Karel Uyttersprot (soms) On Twitter

Goeie Vlaamse Twitteraars

De verandering begint in Denderbelle - Lebbeke - Wieze

 

DENKEN–DURVEN–DOEN




Dagelijks worden wij geconfronteerd met de problemen en zorgen van ondernemers, medewerkers, werkzoekenden, ... Dit zette mij aan het denken.

In plaats van langs de zijlijn te blijven staan, heb ik een boeiende job opzij gezet om via de politiek mee te timmeren aan een beleid van durven.

Als oplossing om uit de puinhoop te geraken, ben ik van oordeel dat een grondige staatshervorming dringend nodig is om zo de problemen, zoals een drastische hervorming van justitie, werkgelegenheid en jobs, echt betaalbare pensioenen, veiligheid en ondernemerschap, ... aan te pakken.
Dit wil ik doen.

Berichtenarchief