Een fantastisch commercieel voorstel ... van een onbekende vriend.

zaterdag 15 oktober 2011

Wie heeft nog nooit een bericht gekregen zoals het onderstaande ?

Of een variante : de commerciële magnaat die door een politieke tegenstander geboycot wordt, daardoor een belangrijke geldtransfert niet kan uitvoeren en u voor uw hulp een royale commissie belooft ? Een fantastische opportuniteit. Of de rijke investeerder die een contract getekend heeft over de uitbating van een diamantmijn maar door het falen van zijn bank of beslag door zijn familie, de kosten voor het afleveren van de betreffende wissels niet kan betalen, en dringend een partner zoekt om hem te helpen bij dit probleem, die hij natuurlijk rijkelijk zal belonen ? Met dergelijke berichten komen we af en toe eens in aanraking.

Het lijkt te mooi om waar te zijn, lees onderstaand voorbeeld eens :



Onderwerp: Van Dr.Henry Johnson



Hello,

I am Dr.Henry Johnson Hoofd van de Boekhouding Auditdienst van een Bank van One Cabot First Square, London E14 4QJ hier in Engeland (Credit Suisse Bank). Ik schrijf u over een zakelijk voorstel dat zal een enorm voordeel kan zijn voor ons beiden.


In mijn departement, zijnde de manager Greater London Regional Office, ontdekte ik een som van £ 16,5 miljoen (zestien miljoen vijfhonderdduizend Pond Sterling) in een account die behoort tot een van onze buitenlandse klanten Late Business-Mogul heer Moises Saba Masri Billionaire, een jood uit Mexico; hij was begin dit jaar het slachtoffer van een helikopter crash, hij stierf samen met zij familieleden. Saba was 46 jaar oud. Ook in de helikopter op het moment van de crash was zijn vrouw, hun zoon Avraham (Albert) en zijn aangetrouwde dochter. Ook de pilot stierf bij de crash.

Onze keuze van het contact met u is gesteund op de geografische ligging van waar je woont, meer bepaald wegens de gevoeligheid van de transactie en uw bekende vertrouwelijkheid met delicate problemen. Aangezien onze bank gewacht heeft totdat een van de familieleden zich zou melden voor de claim, maar tot op heden heeft niemand dat gedaan. Persoonlijk heb ik geen succes gehad in het lokaliseren van de familie, en ik vraag uw toestemming om u te presenteren als de nabestaanden, zodat u als Begunstigde aan de overledene, opdat de opbrengst van deze rekening (gewaardeerd op 16,5 pond miljoen pond) aan jou kan worden uitbetaald.

Dit bedrag zal worden uitbetaald of gedeeld met volgende verhouding, 60% voor mij en 40% voor jou. Ik ben beveiligd met alle nodige juridische documenten die gebruikt kunnen worden om deze eis tot uitbetaling te vorderen. Wat ik nodig heb is : het invullen van de documenten met uw naam en het legaliseren in de rechtbank, als bewijs dat u de rechtmatige begunstigde bent. Ik heb enkel nodig : uw eerlijke samenwerking, vertrouwelijkheid en vertrouwen, zodat wij deze transactie kunnen afhandelen. Ik garandeer u dat dit zal worden uitgevoerd onder een legitieme regeling die u beschermen tegen een schending van de wet.



Gelieve mij de volgende mee te delen , want we hebben slechts 7 dagen om het uit te voeren. Dit is erg URGENT PLEASE.

1. Volledige naam:
2. Direct uw mobiele nummer:
3. Uw Contact Adres:
4. Beroep:
5. Leeftijd:
6. Geslacht:
7. Nationaliteit:

Na een methodische opzoeking, heb ik besloten om u te contacteren, en hoop ik dat u dit voorstel interessant vindt. Gelieve op uw bevestiging van dit bericht met vermelding van uw interesse zal ik u te voorzien van meer informatie.

Lees meer informatie over de crash www.ynetnews.com

Endeavor om mij te laten weten wat uw beslissing dan hou me op te wachten.

Dank u in afwachting van uw positieve antwoord.

Met vriendelijke groet,





En wat is het resultaat van uw positieve respons op zo een bericht ? Wel er worden u documenten opgestuurd, attesten, contracten, voorstellen, nieuwe uitleg, specificaties, waarborgen, officiële stukken, ... maar ook een dringende vraag om een voorschot te betalen om de transacties te bespoedigen. Eerste enkele tientallen euro's, of enkele honderden ... of nadien zelfs duizend of meer euro ... en dat was het dan. Eens je wat centen gestort hebt ben je gerold. Je hoort niks meer van hen, hetzij nog maar een uitnodiging om nog wat extra te betalen. Om nog maar eens te rollen .... Klacht indienen bij het gerecht ? Ach, ... je was toch geen familie van die verongelukte persoon, dus ... ?

De enige goede raad : "Laat u niet in de luren leggen ! Als het te mooi is om waar te zijn ... ".


Karel Uyttersprot
Volksvertegenwoordiger
0497/522 800
www.kareluyttersprot.be

Comments

0 Responses to "Een fantastisch commercieel voorstel ... van een onbekende vriend."

Een reactie posten

Karel Uyttersprot (soms) On Twitter

Goeie Vlaamse Twitteraars

De verandering begint in Denderbelle - Lebbeke - Wieze

 

DENKEN–DURVEN–DOEN




Dagelijks worden wij geconfronteerd met de problemen en zorgen van ondernemers, medewerkers, werkzoekenden, ... Dit zette mij aan het denken.

In plaats van langs de zijlijn te blijven staan, heb ik een boeiende job opzij gezet om via de politiek mee te timmeren aan een beleid van durven.

Als oplossing om uit de puinhoop te geraken, ben ik van oordeel dat een grondige staatshervorming dringend nodig is om zo de problemen, zoals een drastische hervorming van justitie, werkgelegenheid en jobs, echt betaalbare pensioenen, veiligheid en ondernemerschap, ... aan te pakken.
Dit wil ik doen.

Berichtenarchief