De N-VA van Denderbelle-Lebbeke-Wieze tekende reeds op 24.01.2012 bij de Procoro, de Provinciale Commissie Ruimtelijke Ordening, bezwaar aan tegen de voorliggende plannen en stelt een alternatief tracé (Dijktracé) voor dat Denderbelle ontziet, ter vervanging van de voorliggende tracé van de N41 (zie bijlage).
Het alternatief plan loopt ten noorden van de Dries en op het kruispunt Dries-Hoge Brug en Denderbellestraat loopt de weg op de Dijk ten noorden van Belle broek richting Oudegem ( zie in bijlage), tracé rood-blauw-rood. Het grote verschil met het geselecteerde tracé (= paars= dromedaristracé) is dat het de voornaamste bezwaren tegen dit tracé opvangt. Het verschil met het noordelijke tracé (rood) bestaat er in dat het korter is en geen twee overbruggingen over de spoorweg in Oudegem behoeft .
Karel Uyttersprot, geboren en getogen Bellenaar: " Met dit alternatief tracé (Dijktracé) zijn wij niet over één nacht ijs gegaan. Wij hebben gezocht, via een 20-tal contact- en overlegrondes met de belanghebbenden, naar een consensusmodel met een zo groot mogelijk draagvlak. Het voorliggend voorstel kwam tot stand in samenspraak met de mensen uit het meest bedreigde gebied en is voor een groot deel van de hand van een van de bewoners, een burgerlijk ingenieur.
Het tracé werd persoonlijk afgetoetst met buurtbewoners, lokale actievoerders, bedrijven en hun organisatie (oa plaatsbezoek met mobiliteitsverantwoordelijken Voka en Barry-Callebaut ). Ik ben het , samen met vertegenwoordigers van de buurt, gaan presenteren en toelichten aan de bevoegde overheden en beleidsverantwoordelijken, aan deputé RO Marc De Buck (juli 2011) en aan de provinciale directie RO ."
N-VA Denderbelle-Lebbeke-Wieze vraagt dat dit tracé ten gronde zou onderzocht worden. Dit leidt niet noodzakelijk tot vertraging: N-VA is van oordeel dat een goed plan, dat kan rekenen op een breed draagvlak, beter is dan een plan dat een stuk van de gemeente Denderbelle amputeert en aanleiding geeft tot tal van tijdrovende procedures.
Tenslotte betreurt N-VA dat deze soms eenvoudige en voor hand liggende voorstellen nooit werden onderzocht.
Namens het N-VA bestuur Denderbelle-Lebbeke-Wieze
Karel Uyttersprot, 0497/522 800
Andre Segers, voorzitter 0470/58 65 01
Meer Vlaanderen
Menu
Onderwerpen
- 2009 (13)
- 2010 (138)
- 2011 (192)
- 2012 (227)
- autisme (4)
- begroting (13)
- Denderbelle (171)
- Dendermonde (64)
- economie (62)
- feest (55)
- foto-video-web (55)
- horeca (13)
- Ijzerbedevaart (7)
- in-actie (57)
- in-de-pers (57)
- Lebbeke (289)
- mondelinge_vraag (49)
- ondernemen-VOKA (56)
- Oost-Vlaanderen (98)
- parlement (120)
- programma (74)
- schriftelijke_vraag (8)
- verkiezing2010 (82)
- verkiezing2012 (167)
- Vlaanderen (97)
- vrienden (39)
- wetsvoorstel (24)
- Wieze (176)
N41 - alternatief traject blijft buiten Belle
maandag 5 maart 2012
Share
| maandag 5 maart 2012 | 00:01:00 | labels: 2012,
Denderbelle,
Dendermonde,
KarelUyttersprot,
Lebbeke,
N-VA
| 1 Reacties
Comments
Karel Uyttersprot (soms) On Twitter
Goeie Vlaamse Twitteraars
De verandering begint in Denderbelle - Lebbeke - Wieze
Karel Uyttersprot
DENKEN–DURVEN–DOEN
Dagelijks worden wij geconfronteerd met de problemen en zorgen van ondernemers, medewerkers, werkzoekenden, ... Dit zette mij aan het denken.
In plaats van langs de zijlijn te blijven staan, heb ik een boeiende job opzij gezet om via de politiek mee te timmeren aan een beleid van durven.
Als oplossing om uit de puinhoop te geraken, ben ik van oordeel dat een grondige staatshervorming dringend nodig is om zo de problemen, zoals een drastische hervorming van justitie, werkgelegenheid en jobs, echt betaalbare pensioenen, veiligheid en ondernemerschap, ... aan te pakken.
Dit wil ik doen.
Berichtenarchief
-
►
2017
(7)
- ► december 2017 (1)
- ► oktober 2017 (1)
- ► september 2017 (1)
- ► augustus 2017 (1)
- ► april 2017 (1)
- ► maart 2017 (1)
-
►
2016
(11)
- ► december 2016 (2)
- ► september 2016 (1)
- ► april 2016 (1)
- ► maart 2016 (1)
- ► februari 2016 (4)
-
►
2015
(13)
- ► december 2015 (1)
- ► september 2015 (1)
- ► april 2015 (3)
- ► maart 2015 (3)
- ► februari 2015 (3)
- ► januari 2015 (1)
-
►
2014
(55)
- ► december 2014 (1)
- ► november 2014 (2)
- ► oktober 2014 (5)
- ► september 2014 (5)
- ► augustus 2014 (2)
- ► april 2014 (1)
- ► maart 2014 (7)
- ► februari 2014 (5)
- ► januari 2014 (10)
-
►
2013
(112)
- ► december 2013 (12)
- ► november 2013 (7)
- ► oktober 2013 (7)
- ► september 2013 (6)
- ► augustus 2013 (7)
- ► april 2013 (4)
- ► maart 2013 (6)
- ► februari 2013 (14)
- ► januari 2013 (13)
-
▼
2012
(186)
- ► december 2012 (11)
- ► november 2012 (3)
- ► oktober 2012 (29)
- ► september 2012 (16)
- ► augustus 2012 (24)
- ► april 2012 (8)
-
▼
maart 2012
(17)
- “Lebbeke leeft boven zijn stand”
- De Belgische lonen doorgelicht (deel 2)
- De Belgische lonen doorgelicht
- De Kazzèrekes nu Brusselsesteenweg Lebbeke
- Vredesbos Lebbeke 100 jaar Wereldoorlog 1
- Zwaar vervoer mag wel van Sint-Gillis naar Denderb...
- "Mobiliteit (?) in Lebbeke" en de N41 (4) 3.5 t De...
- 10 jaar N-VA Lebbeke en één jaar nieuw bestuur
- Foto's Bart De Wever te Wetteren
- Tekst en Uitleg : Bart De Wever te Wetteren
- Rondleiding in brouwerij Duvel met gastspreker Kar...
- N-VA stelt alternatief traject voor
- Noordelijk tracé als compromis
- Ingenieur werkt alternatief tracé uit
- N41 - alternatief traject blijft buiten Belle
- De Wever gaat voor Confederalisme
- Bart De Wever komt naar ons Arrondissement in Wett...
- ► februari 2012 (13)
- ► januari 2012 (18)
-
►
2011
(177)
- ► december 2011 (15)
- ► november 2011 (11)
- ► oktober 2011 (14)
- ► september 2011 (19)
- ► augustus 2011 (10)
- ► april 2011 (10)
- ► maart 2011 (15)
- ► februari 2011 (17)
- ► januari 2011 (16)
-
►
2010
(128)
- ► december 2010 (10)
- ► november 2010 (16)
- ► oktober 2010 (11)
- ► september 2010 (7)
- ► augustus 2010 (10)
- ► april 2010 (1)
- ► maart 2010 (6)
- ► januari 2010 (3)
-
►
2009
(4)
- ► oktober 2009 (1)
- ► januari 2009 (2)
-
►
2008
(2)
- ► september 2008 (2)
Proficiat Karel!
Eindelijk iemand met gezond boerenverstand.
Overigens, het huidige tracé lost niets op, noch CALLEBAUT/PREFACO noch DESSO/VPK PACKAGING. Dit is het slechtst mogelijk denkbare tracé.
Politiekers van Dendermonde, gebruikt jullie gezond verstand nu toch eens ?!
De plannen waren afgekeurd en na enig oplapwerk zorgen jullie er voor dat, via zware lobbying vermoed ik - 't kan bijna niet anders -, de wat opgelapte plannen er door de Provincieraad worden 'doorgejaagd'.
Is dat aan ernstige politiek doen ?
Wat bezielt er jullie eigenlijk ?
Politiek van het niveau noem ik dat.