"Ook op de watertoets komt geen degelijk antwoord."

Dijktracé
Karel Uyttersprot (N-VA) en Denderbellenaar en burgerlijk ingenieur Jan Mys hebben een alternatief dat ze het ‘Dijktracé’ noemen. «Het huidig voorstel kruist eerst de Dries in Denderbelle en dan de Hogebrug op amper zeventig meter van het kruispunt met de Kruisstraat en loopt door watergevoelig gebied», schetst Mys.
"Ons traject ontziet dit. De N41 komt dan toe op het kruispunt van Dries en Hogebrug en loopt dan verder op de binnen dijk rond Denderbellebroek. Zo blijft dit overstromingsgebied volledig behouden en wordt Denderbelle niet afgesneden." Volgens N-VA zijn er nog voordelen. «Met dit traject sluit de N41 direct aan bij bedrijven VPK en Desso.Zozijnergeenextrawegen nodig om deze bedrijven te ontsluiten naar de N41", zegt Uyttersprot.
"Het oorspronkelijk noordtracé kruist de spoorweg aan Oudegem twee keer, maar de weg kan er ook parallel mee lopen. Ons traject situeert zich volledig op bestaande bermen. Buurtbewoners in Denderbelle zijn alvast te vinden voor dit traject. "
Nele Dooms - Het Laatste Nieuws Regio Dendermonde 3/03/2012
Een reactie posten