Goedele Uyttersprot, 5de plaats Kamer

dinsdag 4 februari 2014

Zopas keurde het Provinciaal  Kiescollege de ontwerplijst goed van de voornaamste plaatsen van de Kamerlijst en het Vlaams Parlement.
Met genoegen kunnen wij meedelen dat Goedele de eerste kandidate is voor het arr.Dendermonde en op de aantrekkelijke 5° plaats staat.
De campagne kan starten onder het motto “Verandering voor Vooruitgang.”
Wij rekenen ook op uw medewerking !

Hierbij enige toelichting op basis van het persbericht:

Karel Uyttersprot, uittredend volksvertegenwoordiger :

Na 4 boeiende jaren in het Federale Parlement, heb ik besloten geen kandidaat meer te zijn voor een nieuw mandaat.

De reden is eenvoudig, geboren in 1949 betekent dat ik dit jaar 65 word en dat bij een nieuwe termijn, nu voor 5 jaar, ik dus zou zetelen tot mijn 70e.

Ik bouwde mijn carrière op in het bedrijfsleven, gedurende tien jaar had ik de leiding over de commerciële dienst van de NV Wattex te Buggenhout en 25 jaar stond ik aan het hoofd van Voka, Kamer van Koophandel , eerst van Dendermonde en na een fusie van 5 Kamers, van Voka Oost-Vlaanderen.

In 2010 werd ik verkozen in het Federale Parlement waar ik vooral actief was in de commissie Bedrijfsleven en de commissie Handelsrecht.

Uit de website van de Kamer van Volksvertegenwoordiger  kan men volgende balans per 31.12.2013 opmaken: aan aanwezigheid van 96 % en niet minder dan 613 diverse tussenkomsten als auteur-ondertekenaar en initiatiefnemer van wetsvoorstellen, schriftelijke en mondelinge parlementaire vragen en interpellaties aan de diverse ministers en verschillende andere interventies.

Goedele Uyttersprot, 5° plaats Kamer

Los van deze persoonlijke beslissing van Karel, heeft het partijbestuur contact genomen met Goedele, met de vraag te willen kandideren voor de parlementsverkiezingen op 25.5.2014 voor de Kamer van Volksvertegenwoordigers.

Goedele was reeds vroeger kandidaat bij parlementsverkiezingen en was reeds lokaal politiek actief in de Gemeenteraad van Lebbeke, nog voor vader Karel in de politiek stapte.

De stap voor Goedele was niet eenvoudig: een groot jong gezin en een nieuw advocatenkantoor in volle ontplooiing. Maar waar een wil is is een weg wanneer de mogelijkheid zich aandient.

Goedele staat op de aantrekkelijke 5e plaats voor de Kamer van Volksvertegenwoordigers en is de eerste kandidaat van het arrondissement Dendermonde.

Zij is 33 j, liep school in De Puzzel te Lebbeke, deed haar humaniora aan het St.  Vincentiusinstituut te Dendermonde en studeerde Rechten aan de Universiteit van Brussel.

Na de gebruikelijke stage , die ze liep bij Mtr J.Dauwe en Mtr.M.Dutre, is ze momenteel advocaat aan de balie van Dendermonde en runt ze samen met een confrater een eigen advocatenkantoor.

Haar partner is David Schepens en haar kindjes zijn Zeger, Isolde, Gudrun en Dagmar. Zij was vele jaren actief in Chiro Sonneveld te  Lebbeke, voormalig voorzitter Jong N-VA , gemeenteraadslid van 2006-2012, en sinds 2013 zetelt ze in het OCMW.

Karel en Goedele Uyttersprot

Comments

0 Responses to "Goedele Uyttersprot, 5de plaats Kamer"

Een reactie posten

Karel Uyttersprot (soms) On Twitter

Goeie Vlaamse Twitteraars

De verandering begint in Denderbelle - Lebbeke - Wieze

 

DENKEN–DURVEN–DOEN




Dagelijks worden wij geconfronteerd met de problemen en zorgen van ondernemers, medewerkers, werkzoekenden, ... Dit zette mij aan het denken.

In plaats van langs de zijlijn te blijven staan, heb ik een boeiende job opzij gezet om via de politiek mee te timmeren aan een beleid van durven.

Als oplossing om uit de puinhoop te geraken, ben ik van oordeel dat een grondige staatshervorming dringend nodig is om zo de problemen, zoals een drastische hervorming van justitie, werkgelegenheid en jobs, echt betaalbare pensioenen, veiligheid en ondernemerschap, ... aan te pakken.
Dit wil ik doen.

Berichtenarchief