Karel Uyttersprot bij Caroline Biss Lebbeke

zondag 18 augustus 2013

Jaarlijks organiseert Voka een aantal bedrijfsstages voor parlementairen.
Het is de bedoeling om hen kennis te leren maken met de problemen en noden van  de ondernemingen.

Ook al liggen mijn roots bij Voka, Kamer van Koophandel Oost-Vlaanderen, toch ga ik graag ieder jaar opnieuw in op deze mogelijkheid.

Mijn stage dit jaar was bij Caroline Biss te Lebbeke ( 12.8.2013), toonaangevend bedrijf inzake damesconfectie.

Dit bedrijf, gevestigd in Lebbeke, bestaat in september  50 jaar.
Het is ongetwijfeld een van de meest succesvolle confectiebedrijven, met 25 eigen winkels in eigen land, Nederland, Luxemburg en Frankrijk, en heeft daarnaast  tal van ‘multimerkenwinkels’ als klant.
In Lebbeke, aan de Kouterbaan, waar het hart van het bedrijf klopt, worden per jaar twee grote en twee kleinere collecties gecreëerd, hier bevindt zich ook de marketing, de verkoop, de aankoop, de administratie,…
In totaal telt Caroline Biss, in binnen en buitenland, ruim 600 werknemers.
Een volledig nieuw ERP-softwareprogramma zorgt voor bijzondere ondersteuning en de noodzakelijke managementinformatie.

Zaakvoerster Christine Bouckaert stapte vrij jong in de voetsporen van haar moeder en wist, samen met haar echtgenoot Bart Saelen, dit bedrijf uit te bouwen tot een bijzonder aantrekkelijke en bloeiende onderneming.



Foto’s: winkel Caroline Biss

Daarnaast ben ik op 23.7.2013 mee op pad geweest met een krantenbedeler. De dagbladhandel maakt moeilijke tijden door. Deze problematiek kwam uitgebreid aan bod in het parlement en in de commissie Bedrijfsleven.

Om mij een beter idee te kunnen vormen van de problemen, ben ik in de vroege uurtjes op stap geweest , lang voor het ochtendgloren, met Rudy van dagbladhandel Boekuit Bis uit Lebbeke.
Vorige jaren liep ik stage bij o.a. de beschutte werkplaats Trianval te Wetteren, bij  Callebaut te Wieze, en bij de  Turkse onderneming Altat van Ismail Yürük,te Gent.

Dit laatste bedrijf is een groothandel in pittabenodigheden en pittavlees.

Uit deze stage bleek de noodzaak tot opleiding en begeleiding van Pitta-bar-uitbaters.
Karel Uyttersprot bracht betrokkenen samen met de directie van Syntra , wat leidde tot de organisatie van professionele opleidingen Pitta-bar-uitbater (cfr infra).

Ook de transportsector kreeg de nodige aandacht bij een stage, met name bij Transport Macharis uit Dendermonde. Zo trok ik met Laurens Constanzo, chauffeur, maar ook uitbater van restaurant De Eetkamer uit Lebbeke, mee met zijn truck naar Duitsland. Een verrassende maar leerrijke belevenis !
Vorig jaar was Vondelmolen, marktleider inzake de productie van peperkoek aan de beurt, waar zaakvoerder Jan Borms mij meer inzicht gaf ik zijn sector.

Karel Uyttersprot
Volksvertegenwoordiger
0497/522 800

Comments

0 Responses to "Karel Uyttersprot bij Caroline Biss Lebbeke"

Een reactie posten

Karel Uyttersprot (soms) On Twitter

Goeie Vlaamse Twitteraars

De verandering begint in Denderbelle - Lebbeke - Wieze

 

DENKEN–DURVEN–DOEN




Dagelijks worden wij geconfronteerd met de problemen en zorgen van ondernemers, medewerkers, werkzoekenden, ... Dit zette mij aan het denken.

In plaats van langs de zijlijn te blijven staan, heb ik een boeiende job opzij gezet om via de politiek mee te timmeren aan een beleid van durven.

Als oplossing om uit de puinhoop te geraken, ben ik van oordeel dat een grondige staatshervorming dringend nodig is om zo de problemen, zoals een drastische hervorming van justitie, werkgelegenheid en jobs, echt betaalbare pensioenen, veiligheid en ondernemerschap, ... aan te pakken.
Dit wil ik doen.

Berichtenarchief