Dendermonde : Perron moet klantvriendelijker

vrijdag 1 juli 2011

Gelezen in Het Laatste Nieuws (15-06-2011) :


"Perron moet klantvriendelijker"

Volksvertegenwoordiger Karel Uyttersprot (N-VA) uit *Lebbeke* heeft in de Kamer een pleidooi gehouden voor een gebruiksvriendelijker perron in het station van Dendermonde. Hij bevroeg de bevoegde minister Vervotte over de mogelijke aanpassing van perron 1.

"Dat perron grenst over een afstand van ruim tweehonderd meter aan het parkeerterrein, maar vormt een kloof met de parking", zegt Uyttersprot. "Vanaf de parking is er geen enkele opstapmogelijkheid op dit perron dat zowat 1 ? 1,40 meter hoog is. Als hier trappen zouden komen dan kan perron 1 met de parking verbonden worden. Een dergelijke opstapmogelijkheid heeft geen enkele invloed op de veiligheid van de passagiers, maar zou wel comfortabeler zijn en de doorstroming bij het op- en afstappen van de trein
op perron 1 verbeteren."

Uyttersprot lichtte zijn standpunt aan de minister mondeling toe, omdat er
ondertussen ook plannen bestaan voor een grondige vernieuwing van de
stationsomgeving in Dendermonde.

(DND)


"De minister had oor naar dit voorstel en er worden prijsoffertes opgevraagd voor het plaatsen van een aantal trappen tussen perron 1 en de grote parking. Deze worden tegen het jaareinde verwacht.

Wij zijn dan ook blij met dit resultaat."


N-VA Dendermonde is opgetogen, Annemie Demuyt, spoorwegklant en secretaris N-VA Dendermonde: dit zal een hele verbetering zijn. Kleine dingen kunnen belangrijk zijn.

In het Nieuwsblad :
Het station van Dendermonde is een belangrijk verkeersknooppunt waar dagelijks duizenden passagiers de trein nemen. ...

Het belangrijkste perron is perron 1, dat ruim 300m lang is. Een groot gedeelte van dit perron grenst aan de grote parking. Er is echter vanaf de parking geen enkele opstapmogelijkheid op dit perron, met een hoogte van meer dan een meter.

Een trap heeft geen enkele invloed op de veiligheid van de passagiers, maar zou wel comfortabel zijn en de doorstroming bij het op- en afstappen van de trein op perron 1 verbeteren. Momenteel springen de passagiers van het muurtje of klimmen zij er op, wat uiteraard de veiligheid niet ten goede komt.

Volgens Uyttersprot zou het kunnen dat de trappen er in het najaar al komen.

Comments

0 Responses to "Dendermonde : Perron moet klantvriendelijker"

Een reactie posten

Karel Uyttersprot (soms) On Twitter

Goeie Vlaamse Twitteraars

De verandering begint in Denderbelle - Lebbeke - Wieze

 

DENKEN–DURVEN–DOEN




Dagelijks worden wij geconfronteerd met de problemen en zorgen van ondernemers, medewerkers, werkzoekenden, ... Dit zette mij aan het denken.

In plaats van langs de zijlijn te blijven staan, heb ik een boeiende job opzij gezet om via de politiek mee te timmeren aan een beleid van durven.

Als oplossing om uit de puinhoop te geraken, ben ik van oordeel dat een grondige staatshervorming dringend nodig is om zo de problemen, zoals een drastische hervorming van justitie, werkgelegenheid en jobs, echt betaalbare pensioenen, veiligheid en ondernemerschap, ... aan te pakken.
Dit wil ik doen.

Berichtenarchief