Stage bij Trianval te Wetteren

donderdag 14 oktober 2010


In het kader van een 'stageproject' onder de noemer "Onderneming en Politiek" bezocht ik de beschutte werkplaats vzw Trianval te Wetteren.

Deze beschutte werkplaats die al van bij de start onder de kundige en dynamische leiding staat van André Troch is mij niet geheel onbekend gezien ik deel uitmaak van de Algemene Vergadering. Toch was het bijzonder verhelderend en leerrijk om deze werkplaats nog beter te leren kennen.

In totaal werken er bij Trianval 230 personen, inclusief de omkadering, verdeeld over 205 arbeiders en 25 bedienden en kaderleden. De doelgroep zijn personen die 'omwille van hun handicap tijdelijk of definitief niet terecht kunnen in het reguliere arbeidscircuit'.


(foto's opendeurdag Trianval 18/09/2010)

De beschutte werkplaats is vooral actief als logistieke partner van de commerciële bedrijven.

Activiteiten: herverpakken van goederen, verpakken van kleine hoeveelheden en voorzien van een label, een afdeling voor het maken van stalen/monsters van bijvoorbeeld vloerbekleding of lijsten, productie van paletten, assemblage van fietsen, machinale verpakking onder krimpfolie, opbouw en opvullen van displays voor de distributie,lasgravure voor naamplaten, signalisatie in gebouwen of voor bepaalde gelegenheden,...

Trianval is daarenboven bijzonder sterk in kwaliteitsmanagement: het kwaliteitsdecreet, de ISO 9001, BRC-certificatie voeding, veiligheidsbeleid, milieubeleid,mobiliteit, opleiding,... zijn bijzondere aandachtspunten van directie, bestuur en alle medewerkers.

PROFICIAT en bedankt voor de gastvrijheid, openheid en vriendschap die ik mocht ontvangen.

Karel Uyttersprot

Comments

0 Responses to "Stage bij Trianval te Wetteren"

Een reactie posten

Karel Uyttersprot (soms) On Twitter

Goeie Vlaamse Twitteraars

De verandering begint in Denderbelle - Lebbeke - Wieze

 

DENKEN–DURVEN–DOEN




Dagelijks worden wij geconfronteerd met de problemen en zorgen van ondernemers, medewerkers, werkzoekenden, ... Dit zette mij aan het denken.

In plaats van langs de zijlijn te blijven staan, heb ik een boeiende job opzij gezet om via de politiek mee te timmeren aan een beleid van durven.

Als oplossing om uit de puinhoop te geraken, ben ik van oordeel dat een grondige staatshervorming dringend nodig is om zo de problemen, zoals een drastische hervorming van justitie, werkgelegenheid en jobs, echt betaalbare pensioenen, veiligheid en ondernemerschap, ... aan te pakken.
Dit wil ik doen.

Berichtenarchief