Dramatische toestand in Libië

zaterdag 26 februari 2011




Naar aanleiding van de dramatische toestanden in Libië keurde het federaal parlement een resolutie goed om zich af te zetten tegen het schrikbewind van Qadhafi. Vele jaren geleden was ik voor zaken in Tripoli en Benghazi.

Libië was een belangrijke klant van kamerbreed tapijt. De welvaart van het land werd opgebouwd op de petroleum en andere rijkdommen. Nu is het land de prooi van geweld en een niets ontziend schrikbewind.

Een vriend bezorgde mij volgende mail uit Libië:

“Thank you for your kind words. We and our staff are safe thank god, but the situation is dire. We are being massacred and the world is watching silently and doing nothing to aid us. Guns, helicopters, fighter jets etc are being used on us. People are falling by the dozens, it is a disaster!

There are African Mercenaries shooting us for money! They are burning bodies, while snipers shoot more down from roof tops. All of this and still no other country in this world brave enough to come to our rescue. Please spread and help put more pressure on the western governments to intervene.

God willing we will overcome them.“

Comments

0 Responses to "Dramatische toestand in Libië"

Een reactie posten

Karel Uyttersprot (soms) On Twitter

Goeie Vlaamse Twitteraars

De verandering begint in Denderbelle - Lebbeke - Wieze

 

DENKEN–DURVEN–DOEN




Dagelijks worden wij geconfronteerd met de problemen en zorgen van ondernemers, medewerkers, werkzoekenden, ... Dit zette mij aan het denken.

In plaats van langs de zijlijn te blijven staan, heb ik een boeiende job opzij gezet om via de politiek mee te timmeren aan een beleid van durven.

Als oplossing om uit de puinhoop te geraken, ben ik van oordeel dat een grondige staatshervorming dringend nodig is om zo de problemen, zoals een drastische hervorming van justitie, werkgelegenheid en jobs, echt betaalbare pensioenen, veiligheid en ondernemerschap, ... aan te pakken.
Dit wil ik doen.

Berichtenarchief