Een aanbeveling van Philippe Muyters

vrijdag 11 juni 2010


Edegem, 1 juni 2010

Beste ondernemer

Het leven zit vol verrassingen. Vroeger stond ik als gedelegeerd bestuurder van Voka middenin het bedrijfsleven. Nu streef ik er als Vlaams minister naar om het ondernemersklimaat in Vlaanderen te verbeteren. De voorbije maanden moest ik daarbij meermaals de confrontatie aangaan met federale collega’s om te voorkomen dat beslissingen werden genomen die nadelig zijn voor onze Vlaamse bedrijven.

Voka-voorzitter Luc De Bruyckere greep de huidige situatie aan om in Vokatribune van deze maand opnieuw te pleiten voor de overheveling van het hele arbeidsmarktbeleid naar de regio’s. En hij heeft gelijk. Het behouden en versterken we onze welvaart is voor mij de inzet van deze verkiezingen. Mijn conclusie is duidelijk: dat kan alleen door een staatshervorming. Het is nu nodig. Meer dan ooit.

Om dit signaal te versterken, steun ik als Vlaams minister de campagne die mijn partij voert voor de federale verkiezingen. Ik doe dit samen met mensen waar ik echt in geloof. Voor de Kamerlijst in Oost-Vlaanderen vraag ik heel concreet uw steun voor Karel Uyttersprot, 3de plaats. Als gedelegeerd bestuurder van Voka Oost-Vlaanderen kent hij het bedrijfsleven door en door. Daarnaast vraag ik ook uw steun voor Piet De Bruyn. Hij staat op de vijfde opvolgersplaats voor de Senaat. Hij is mijn woordvoerder en samen met hem vorm ik dagelijks een sterk tandem. Zowel Karel als Piet vertrouw ik volledig en u zou mij een groot plezier doen door ook hen uw stem te geven.

Willen we morgen meer ondernemerschap en zo meer jobs creëren? Dan moeten we nu durven veranderen. Dan moeten we nu bedrijven de ruimte geven om te ondernemen. Helaas zie ik de broodnodige daadkracht niet op het federale niveau. Het is mijn overtuiging dat dit anders moet én kan. Daarom vraag ik om uw stem bij de verkiezingen van 13 juni aan de N-VA te geven. Mij vindt u terug op de lijstduwersplaats van de Senaat. Alvast hartelijk dank.

Met vriendelijke groeten,


Philippe Muyters
Vlaams Minister van Financiën, Begroting,
Werk, Ruimtelijke Ordening en Sport

PS. U kan binnen een partij op
meerdere kandidaten stemmen.
Bart De Wever trekt de senaatslijst.
Moet ik nog meer zeggen?




Voka Memorandum Verkiezing 2010


Comments

0 Responses to "Een aanbeveling van Philippe Muyters"

Een reactie posten

Karel Uyttersprot (soms) On Twitter

Goeie Vlaamse Twitteraars

De verandering begint in Denderbelle - Lebbeke - Wieze

 

DENKEN–DURVEN–DOEN




Dagelijks worden wij geconfronteerd met de problemen en zorgen van ondernemers, medewerkers, werkzoekenden, ... Dit zette mij aan het denken.

In plaats van langs de zijlijn te blijven staan, heb ik een boeiende job opzij gezet om via de politiek mee te timmeren aan een beleid van durven.

Als oplossing om uit de puinhoop te geraken, ben ik van oordeel dat een grondige staatshervorming dringend nodig is om zo de problemen, zoals een drastische hervorming van justitie, werkgelegenheid en jobs, echt betaalbare pensioenen, veiligheid en ondernemerschap, ... aan te pakken.
Dit wil ik doen.

Berichtenarchief