Uyttersprot voor Uyttersprot

woensdag 26 mei 2010

Beste Uyttersprot, beste familie,

Jawel, ergens zijn wij familie van elkaar. Ik ben de kleinzoon van Edward Uyttersprot, bakker te Denderbelle en bekend als "Sooikens Waar" en zoon van Jef Uyttersprot die er vele jaren koster was.

Onze stamboon gaat terug tot 1570 toen in Moorsel Egidius Uyttersprot trouwde met Marghareta Moens. Zij kregen 8 kinderen, 5 jongens en 3 meisjes die op hun beurt vele kindjes kregen en zo ontstond de grote familie Uyttersprot.

Zelf ben ik gehuwd met Marleen De Block en wij hebben samen 2 dochters Katelijne, gehuwd met Steven Bocklandt, en Goedele met partner David Schepens, kleinkindjes Zeger en Isolde.

Beroepshalve ben ik 25 jaar actief als directeur / gedelegeerd bestuurder van VOKA, Kamer van Koophandel Oost-Vlaanderen, de bedrijvenorganisatie die zich inzet voor de socio-economische ontwikkeling van onze provincie.

Ik schrijf jullie aan omdat ik het beu ben om langs de zijlijn toe te kijken hoe de politiek aanmoddert en hoe wij achteruitboeren: onze (vele te lage) pensioenen en de vergrijzing, de arbeidsmarkt en werkloosheid, de begroting, … alles zit in het slop. Enkel een grote staatshervorming kan hierin verandering brengen.

Daarom stap ik dan ook in de politiek en ben overtuigd dat de N-VA met voorzitter Bart De Wever de beste garantie hiertoe biedt.

U vindt mij op de 3e plaats op de Kamerlijst.
Met vriendelijke groeten,

Karel
karel.uyttersprot(at)consultor.be
http://kareluyttersprot.blogspot.com/

NB: Lijsttrekker is Siegfried Bracke – je mag op eenzelfde
lijst voor meerdere kandidaten kiezen



Comments

0 Responses to "Uyttersprot voor Uyttersprot"

Een reactie posten

Karel Uyttersprot (soms) On Twitter

Goeie Vlaamse Twitteraars

De verandering begint in Denderbelle - Lebbeke - Wieze

 

DENKEN–DURVEN–DOEN




Dagelijks worden wij geconfronteerd met de problemen en zorgen van ondernemers, medewerkers, werkzoekenden, ... Dit zette mij aan het denken.

In plaats van langs de zijlijn te blijven staan, heb ik een boeiende job opzij gezet om via de politiek mee te timmeren aan een beleid van durven.

Als oplossing om uit de puinhoop te geraken, ben ik van oordeel dat een grondige staatshervorming dringend nodig is om zo de problemen, zoals een drastische hervorming van justitie, werkgelegenheid en jobs, echt betaalbare pensioenen, veiligheid en ondernemerschap, ... aan te pakken.
Dit wil ik doen.

Berichtenarchief