Uyttersprot - de stamboom en herkomst

maandag 24 mei 2010

Hallo,

Bij de verkiezingen van 13 juni ben ik 3° kandidaat bij de N-VA voor de Kamerlijst Oost-Vlaanderen. Wat is onze verre geschiedenis? Ik behoor tot de "familie Uyttersprot", een naam die teruggaat naar 1570, toen in Moorsel Egidius Uyttersprot in het huwelijk trad met Margharita Moens.

Zij vormen de basis van een familie die zich voornamelijk concentreert rond Moorsel, Aalst, Lebbeke, Dendermonde,...

Op de site "Familienaam.be" kun je de concentratie zoeken van elke familienaam. Je zult bemerken dat onze familienaam in de regio Aalst-Lebbeke-Dendermonde donker kleurt, verder weg van deze kern ontmoet men nog weinig Uyttersprotten. Maar ronde deze kern vinden wij vele honderden naamgenoten.

Allen blijken dezelfde kern en oorsprong te hebben. Alle Uyttersprotten zijn dus op een of andere wijze familie van elkaar.

Bekende namen zijn deze van Prof.Dr.Herman Uyttersprot (°Denderbelle 1909- + Gent 1967) en Ilse Uyttersprot, burgemeester van Aalst.

Met een schrijven geef ik, analoog aan de vroegere aktie van Goedele bij vorige verkiezingen, wat achtergrondinformatie over onze “kleine familiegeschiedenis”.

Ik bijlage vindt u een brief, gericht aan de Uyttersprotten, met foto van grootvader Edward “Waar” Uyttersprot uit 1925, en een overzicht van onze stamboom vanaf 1570.
Met vriendelijke groeten,

Karel

Karel Uyttersprot
3e kandidaat
N-VA Oost-Vlaanderen




Comments

0 Responses to "Uyttersprot - de stamboom en herkomst"

Een reactie posten

Karel Uyttersprot (soms) On Twitter

Goeie Vlaamse Twitteraars

De verandering begint in Denderbelle - Lebbeke - Wieze

 

DENKEN–DURVEN–DOEN




Dagelijks worden wij geconfronteerd met de problemen en zorgen van ondernemers, medewerkers, werkzoekenden, ... Dit zette mij aan het denken.

In plaats van langs de zijlijn te blijven staan, heb ik een boeiende job opzij gezet om via de politiek mee te timmeren aan een beleid van durven.

Als oplossing om uit de puinhoop te geraken, ben ik van oordeel dat een grondige staatshervorming dringend nodig is om zo de problemen, zoals een drastische hervorming van justitie, werkgelegenheid en jobs, echt betaalbare pensioenen, veiligheid en ondernemerschap, ... aan te pakken.
Dit wil ik doen.

Berichtenarchief